Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pedagogické principy v práci s mládeží v Církvi Křesťanská společenství
NOVÁK, David
V bakalářské práci se zabývám aplikovatelností pedagogických principů v práci s mládeží v Církvi Křesťanská společenství. Nejprve se věnuji charakteristikám Církve Křesťanská společenství a specifikům práce s mládeží v této církvi. Poté se věnuji samotným pedagogickým principům, a to jak základním, tak méně uváděným a specifickým principům výchovy ve volném čase. Ve zbývající části se snažím popsat, jaké pedagogické principy jsou tedy v práci s mládeží v Církvi Křesťanská společenství aplikovatelné.
Příběhy Nového zákona jako klíč pro výchovu ke vzájemnému soužití a porozumění v občanské společnosti
LORKO, Radomíra
Práce se zabývá možností, jak lze využít příběhy Nového zákona v hodnotové výchově v rodině bez ohledu na to, zda jsou její členové věřící či ne. Teoretická část osvětluje důležitou roli rodiny v hodnotové výchově. Na rodinu nahlíží jako na základní článek společnosti, resp. jako na zásadní společenství pro výchovu k základním hodnotám, jejichž obsahové naplnění je nezbytné pro budování občanské společnosti. Dále je výchova k hodnotám nahlížena ještě z pohledu církve skrze církevní dokumenty a skrze vzdělávací systém ČR. Praktická část je experimentální. Je rozvržena do tří částí. V první části jde o soubor strukturovaných setkání k daným tématům, jako je svoboda, odvaha, soucit, láska k bližnímu, tolerance a otevřenost, včetně uvedení využívaných metod. Ve druhé části jsou charakterizovány obě rodiny. Obě vybrané rodiny nevyznávají žádné náboženství, mají dvě děti a dva dospělé, souhlasí s navrhovanou spoluprací a patří ke střední třídě obyvatel. Třetí část experimentu popisuje aplikaci navržených programů a výsledek praxe. I přesto, že pozitivní výsledek experimentu může být ovlivněn tím, že se jedná o rodiny přátel autora, přesto má svoji váhu právě proto, že všichni účastníci nebyli ničím zavázáni při účasti pouze svojí upřímnosti vyplývající z důvěry v mezilidských přátelských vztazích. Za významný výsledek práce lze považovat ověření, že kombinace různých přístupů k textu, od variantního čtení, poslechu až k výtvarnému vyjádření, činí atraktivními i zdánlivě nezajímavé texty nebo témata, která se zdají, že stojí mimo všední život. Na program nejlépe reagovali žáci druhého stupně a, jak sami vyjádřili v závěrečných diskuzích, ocenili možnost otevřeně a v dostatečném prostoru vyjádřit své názory a projevit svoji kreativitu směřovanou k danému cíli. Členové rodin se shodli, že práce v tomto experimentu pro ně byla zábavná, inspirující a přinesla jim nové neočekávané zážitky.
Význam křesťanské spirituality v sociální práci
ZEJDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá významem křesťanské spirituality v sociální práci. Patrný důraz je tedy kladen na křesťanství, na jehož základech sociální práce skrze práci charitativní postupně vznikala. Cílem této práce je zdůraznit význam křesťanské spirituality v sociální práci a poukázat na vzájemnou propojenost těchto dvou složek. Na základě vybrané literatury dále hodnotím, jak tato forma spirituality dokáže fungovat při zapojení do procesu pomoci a v návaznosti na to zjišťuji, zda na křesťanské spiritualitě může sociální práce stavět svůj smysl a význam. Díky určení značných souvislostí je znázorněno, jak konkrétně křesťanská spiritualita může přispívat k motivaci sociálních pracovníků vykonávat tuto službu a jak sociální pracovník může následně pracovat se spiritualitou klientů. Dále se v práci zaměřuji na životní díla svatých žen, přesněji na život svaté Anežky České a svaté Matky Terezy, které vycházely z křesťanské lásky a celý svůj život zasvětily Ježíši Kristu a službě chudým a potřebným.
Vznik, růst a působení křesťanských společenství na sídlišti Černý Most v Praze 14
WINSTED, Margareta
Na sídlišti Černý Most v Praze 14 působí od roku 2000 čtyři křesťanská společenství {--} Církev bratrská, Křesťanské společenství Praha, římskokatolická církev a Církev adventistů sedmého dne. V práci popisuji vznik, růst a aktivity těchto společenství v letech 2000 až 2007, se zaměřením na Církev bratrskou. V první části práce charakterizuji jednotlivé církve obecně, jejich příchod na sídliště a jejich velikost. V dalších kapitolách pak zmiňuji aktivity církví zaměřené na péči o věřící a na jejich evangelizační úsilí. Zajímavá je vzájemná spolupráce církví i spolupráce a podpora ze strany Městského úřadu Prahy 14 v oblasti vzdělávací a sociální. Celkový přehled situace na sídli Černý Most stručně doplňuji o aktivity muslimské komunity a ústředí Svědků Jehovových. Celkové duchovní působení křesťanských komunit je v oblasti anonymního sídliště velmi náročné.
Význam královéhradecké katedrály Ducha Svatého a návrh edukačního programu
Šorm, Ladislav ; Zimmermannová, Marie (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Diplomová práce předkládá stručný přehled historického vývoje královéhradecké katedrály Ducha Svatého. V hrubých obrysech pojednává o historickém, náboženském a kulturním bohatství vytvořeném několika generacemi našich předků v průběhu sedmi staletí. Práce obsahuje návrh edukačního programu v katedrále Ducha Svatého. Program je určen zejména pro vzdělávání studentů středních škol. S ohledem na výjimečnost místa a jeho bohatý potenciál je zde zmíněna nejen jedinečnost historie a architektury, nýbrž i působení některých významných osobností místního společenského a náboženského života. Nedílnou součástí edukačního programu je stručná historie církve, její vývoj a hierarchie. Neopomíjí se přitom ani přínos křesťanství k vzdělanosti národa. V této souvislosti vede program k bližšímu poznání katedrály a života kolem ní a pomáhá studentům překlenout předsudky vůči křesťanství a církvi. Odhaluje katedrálu jako kulturní a společenské pojítko. Hlavním cílem práce je vyzvednutí významu královéhradecké katedrály Ducha Svatého jako historického, náboženského a kulturního dědictví národa. Edukační program má vyvolat zájem studentů o nejvýznamnější historickou sakrální stavbu města Hradec Králové a tím o současnost a minulost města a národa. Výchovná hodnota edukačního programu spočívá v probouzení touhy...
Výchovné zprostředkování duchovních hodnot dětem předškolního věku skrze práci se symboly
FRENIS, Olena
Cílem této práce je najit vhodnou cestu pro sdělení křesťanských hodnot dětem před-školního věku. Pro řešení zvoleného úkolu jsme se zaobíraly sférou hodnot a specifikou dětské psychiky, to vše v kontextu pedagogických disciplín. Dospěly jsme k závěru, že pro dany úkol je jednou z nejvhodnějších cest cesta symbolů. Na základě zjištěných poznatků můžeme tvrdit, že symboly jsou velice blízké dětskému vnímaní světa. Výsledky dané práce umožnuji nenásilnou formou tvarovat dětskou psychiku.
Transsexualita a problém HSR
STANĚK, Josef
Tato práce chce představit problém transsexuality a její léčby, zvláště v jejím nejspornějším bodu, totiž v hormonálně chirurgickém připodobnění. Podává informace o nemoci jako takové, ukazuje možnosti léčby a poukazuje také na určité etické problémy, které musí pacient, zvláště pokud je věřící člověk, řešit. Druhá část práce se zaobírá kvalitou života translidí a přináší také autorův průzkum na malém vzorku věřících transsexuálů. Závěr práce přináší shrnutí výsledků
Láska a její místo v pomáhajících profesích
MARTYNKOVÁ, Ester
- vymezení základních pojmů: láska k bližnímu, pomáhající profese, klient, sociální pracovník, sociální práce. - popsání "lásky jestliže", "lásky protože" a "lásky miluji tě a tečka". Jejich výhody a nevýhody, srovnání. - vysvětlení významu bezpodmínečné lásky - druhy bezpodmínečné lásky a aplikace v práci sociálního pracovníka - implementace (postup přijímání) - odpovědi na otázky co potřebujeme změnit?
Pohled křesťanské etiky na problematiku somatických a germinálních zásahů do lidského genomu za účelem vylepšit parametry druhu Homo Sapiens Sapiens
HLINÁK, Jiří
První část je spíše deskriptivního charakteru a uvádí čtenáře do genetiky jako vědy. Nastiňuje principy, ze kterých genetika vychází, historický vývoj, objevy nejdůleţitějších zákonitostí a posléze i aplikace, které se jiţ v současnosti běţně pouţívají. Následuje rozdělení genových technik na jednotlivé zóny, abychom se nakonec zaměřili na zónu, kterou si tato práce vytkla za cíl popsat {--} manipulace s člověkem. Závěr první části se pak soustředí na teoretické aspekty touhy měnit člověka a popis praktických cílů, kterých bylo jiţ dosaţeno. Tečkou za první částí je pak popis regulujících opatření v této oblasti. Jde jak o vyjádření církevních představitelů, tak o postoj civilního práva, regulace vycházející ze strany samotných vědců i o intervence veřejnosti. [88] Druhá část se pak zaměřuje přímo na rozbor jednotlivých etických rizik, která z pouţívání genových technologií v humánní oblasti vyplývají. Nejprve jsou nastíněny principy katolické etiky, se kterými jsou postupně konfrontovány jednotlivé naděje genetického vylepšování člověka. Práce dochází k závěru, ţe z křesťanského hlediska vylepšování člověka pomocí manipulace s jeho genomem není obhajitelné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.